کد خبر: ۱۰۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان:
زاهدان-سرگزی، سرپرست اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، گفت: در طرح تشدید نظارت دامپزشکی سیستان و بلوچستان ۷ تن  انواع فراورده خام دامی از مراکز عرضه  ضبط  و از چرخه مصرف خارج شد.

خروج ۷ تن فراورده خام دامی از بازار  مصرف در سیستان و بلوچستان

به گزارش آرانیوز غلامرضا سرگزی اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی بر فرآورده های خام دامی ویژه نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان در استان سیستان و بلوچستان تاکنون قریب به ۳۵۰۰ مورد بازدید نظارتی توسط اکیپ های ثابت و سیار دامپزشکی از کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی، قصابی ها، هایپرمارکت ها، رستوران ها و فست فود ها انجام شده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، گفت: طی این بازدیدها نزدیک به هفت تن فرآورده خام دامی ناسالم و غیر بهداشتی شناسایی و به دستور مقام قضایی معدوم شد.

سرگزی تصریح کرد: طبق روال همه ساله با نزدیک شدن به ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تقاضا برای فرآورده خام دامی سالم و بهداشتی افزایش پیدا می کند که به دنبال آن نظارت های بهداشتی و شرعی کارشناسان دامپزشکی بر تولید و عرضه این فرآورده ها نیز افزایش پیدا می کند.

وی بیان کرد: از این رو امسال نیز از ۱۳ اسفند ماه و با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز و همچنین فرارسیدن ماه برپرکت رمضان طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی در کل کشور آغاز شد که طی این طرح کارشناسان بهداشتی و شرعی دامپزشکی به صورت مستمر و شبانه روزی در حال رصد روند تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در بازار هستند تا در این ایام غذایی سالم در سفره مردم مهیا باشد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، گفت: نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی در تمامی طول سال و به صورت مستمر در حال انجام است اما در این ایام به صورت ویژه و پررنگ تر از همیشه و در قالب طرح های نظارتی ویژه صورت می گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار